Je kunt ons telefonisch bereiken van maandag t/m donderdag van 09:00 tot 17:30 uur en vrijdag van 09:00 tot 16:30 uur.

Maak je gebruik van ons 24/7 Service Level Agreement?
Dan is onze Supportafdeling ook buiten deze werktijden bereikbaar.

Algemeen

Bel 088 – 463 67 00 
E-mail info@infopact.nl

Technisch Support

Bel 088 – 463 67 50 
E-mail support@infopact.nl

Adres

Infopact Netwerk & Communicatie
Westblaak 100
3012 KM Rotterdam
Fax 088 – 463 67 99

Parkeergelegenheid

Het Infopact kantoor is uitstekend bereikbaar per OV en eigen vervoer. Kom je met de auto? Stel dan je navigatie in op APCOA Parking Westblaak, gevestigd aan Hartmansstraat 35 te Rotterdam. Nadat je geparkeerd hebt, kun je via Ingang B aan de Westblaak met de lift naar de 7e etage.

Waar kunnen wij je mee helpen?

Bel 088 - 463 67 00 of laat je contactgegevens achter en wij nemen contact op.

    * = verplicht

    Veelgestelde vragen

    ADSL

    Bij ons ligt er glasvezel in de grond, kan ik toch ADSL of VDSL aanvragen?

    Wij controleren graag voor je of ADSL en VDSL leverbaar zijn op jouw locatie. Neem voor meer informatie contact op via telefoonnummer 088 – 463 67 30 of per e-mail sales@infopact.nl.

    Infopact levert naast ADSL en VDSL ook glasvezel. Wil je meer informatie ontvangen? Neem dan vrijblijvend contact op via telefoonnummer 088 – 463 67 30 of per e-mail sales@infopact.nl.

    Hoe snel is ADSL of VDSL?

    De snelheid van ADSL en VDSL is afhankelijk van het pakket waarvoor je kiest en van een aantal andere factoren. Het gaat wat ver om op de theoretische achtergronden in te gaan. In de praktijk blijkt dat de snelheid die je haalt vaak iets lager ligt dan de theoretische snelheid die is opgegeven.

    Ik ga verhuizen. Kan ik mijn aansluiting eenvoudig meenemen?

    Bij een verhuizing wordt de bestaande ADSL- of VDSL-aansluiting opgeheven en wordt er een nieuwe aansluiting gerealiseerd op het nieuwe adres. Dit laatste is uiteraard alleen mogelijk als er ook ADSL of VDSL mogelijk is op het nieuwe adres en er een vaste aansluiting aanwezig is. Wij kijken dit graag voor je na.

    Of we doen een upgrade naar glasvezel, dit is immers de beste optie! Uiteraard checken we ook hier of het mogelijk is op jouw locatie.

    Neem voor meer informatie contact op met Infopact via telefoonnummer 088 – 463 67 30 of per e-mail sales@infopact.nl.

    Zijn ADSL en VDSL beschikbaar in mijn regio?

    Onze medewerkers geven je graag meer informatie over de beschikbaarheid van ADSL en VDSL in jouw regio. Wij zijn bereikbaar op telefoonnummer 088 – 463 67 30 of per e-mail via sales@infopact.nl.

    Bestellen

    Hoe plaats ik mijn bestelling?

    Ben je Partner van Infopact? Log dan in op onze portal: Control Panel.

    In alle andere gevallen kun je rechtstreeks contact met ons opnemen via telefoonnummer 088 – 463 67 30 of sales@infopact.nl. Wij helpen je graag!

    Waar moet ik op letten tijdens de afspraak met de installatiemonteur?

    Zorg dat er een handtekeningsbevoegd persoon aanwezig is op de locatie van installatie. Zet daarnaast de reeds ontvangen apparatuur, zoals de betaalautomaat en router, alvast klaar op locatie. De monteur zal een korte uitleg geven over de werking van de betaalautomaat.

    Facturatie

    Hoe lang blijven de facturen bewaard?

    Wij bewaren de facturen 2 jaar lang in de portal.

    Kan ik mijn factuur bekijken?

    Ja dit kan in het Control Panel. De nieuwe factuur is te zien op elke eerste werkdag van de maand.

    Internet en E-mail

    Hoe configureer ik mijn e-mail op mijn Android apparaat

    Hoe configureer ik mijn e-mail op mijn Windows phone

    Hoe configureer ik mijn e-mail op mijn iPhone

    Wat is een e-mail alias

    Een e-mailalias is een niet-zelfstandig, maar een virtueel e-mailadres. In feite is het een andere benaming voor het echte, ‘onderliggende’ e-mailadres. Onder jouw loginnaam en onder de POP-mailbox kun je vijf e-mailaliassen aanmaken.

    Voorbeeld:
    Je hebt de loginnaam ‘hans50’ en gebruikt het e-mailadres ‘hans50@allesin1.nl‘. Omdat je vijf e-mailaliassen onder dit adres kunt aanmaken, maak je de e-mailalias ‘hans.jansen@allesin1.nl‘ aan. Nu kunnen anderen je e-mailen op dat veel herkenbaardere adres, terwijl de e-mail feitelijk gewoon binnenkomt op ‘hans50@allesin1.nl‘.

    Let erop dat jouw oorspronkelijke loginnaam en wachtwoord de basis blijven voor het contact met Infopact: deze loginnaam blijf je gebruiken bij het inbellen of inloggen.

    Wat is de maximale grootte van een e-mail welke ik kan verzenden?

    De maximale grootte van een te verzenden e-mail kan niet meer dan 20 MB bedragen. Heb je grotere bestanden dan 20 MB? Dan raden we je aan deze via een compressie programma zoals Winzip of WinRAR te verkleinen.

    Wanneer gebruik ik een e-mail alias?

    Een e-mailalias gebruik je wanneer je een andere benaming wilt voor een bestaand e-mailadres:

    • Je hebt een e-mailadres dat niet gemakkelijk te onthouden is en wilt daar een alternatief voor. Jouw e-mailadres is bijvoorbeeld ‘hans50@allesin1.nl‘, dus je maakt de e-mail alias ‘hans.jansen@allesin1.nl‘ aan zodat je dat kunt communiceren.
    • Je wilt enkele varianten op jouw voor- en achternaam registreren. Je maakt dus verschillende aliassen aan met varianten op jouw naam, bijvoorbeeld hjansen@, h.f.jansen@, etc.
    • Je wilt een ander e-mailadres gebruiken om anoniem op fora te posten maar je wilt e-mail die naar dat adres gestuurd wordt wel automatisch binnenkrijgen.
    • Je wilt een ander e-mailadres gebruiken dat je later gemakkelijk weer kunt verwijderen als er veel SPAM op binnenkomt.

    Hoe vind ik het MAC-adres van mijn PC?

    Onder Windows:
    Jouw MAC-adres kun je achterhalen door cmd uit te voeren via Start -> Uitvoeren. In dit zwarte venster typ je het volgende commando:
    ipconfig /all | more

    Jouw MAC-adres staat naar alle waarschijnlijkheid onder het kopje ‘Ethernet-adapter LAN-verbinding’.
    bijvoorbeeld:

    Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0B-CD-E8-CF-17
    In dit geval is 00-0B-CD-E8-CF-17 uw MAC-adres.

    Onder Linux:
    Met het volgende commando zie je het MAC-adres per adapter (doorgaans eth0).
    ifconfig | grep HWaddr

    Hoe verstuur ik een e-mail vanaf een ander alias?

    Bij de meeste e-mailprogramma’s is het mogelijk om in het ‘from’ veld (de afzender) een ander adres op te geven. Hier kun je dus de alias waarvandaan je wilt versturen invullen.

    Hoe kan ik mijn e-mail via het web benaderen?

    Je kunt jouw webmail via http://webmail.allesin1.nl benaderen.
    Hier dien je vervolgens in te loggen met de bij jou bekende gebruikersnaam / wachtwoord combinatie.

    Hoe kan ik mijn e-mail instellen in Outlook?

    • Start Outlook
    • Kies uit het menu ‘Extra’ en dan ‘Accounts’
    • Klik op ‘Toevoegen’ en dan ‘E-mail’
    • Vul je volledige naam in en klik op ‘Volgende’
    • Vul jouw e-mailadres in (gebruikersnaam@allesin1.nl) en klik op ‘Volgende’.
    • Vul bij inkomende server ‘pop.allesin1.nl’ in en bij de uitgaande e-mail server ‘smtp.allesin1.nl’ in en klik op ‘Volgende’.
    • Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en zet een vinkje bij ‘Wachtwoord onthouden’.
    • Klik op ‘Voltooien’

    Hoe kan ik de naam van een POP-mailbox en e-mail aliassen wijzigen?

    Op dit moment is het nog niet mogelijk om zelf de pop-mailbox en/of aliassen te wijzigen. Je kunt dit echter wel aangeven bij de helpdesk. Zij verzorgen dit graag voor je, mits de gewenste pop-mailbox en/of het alias nog vrij is.

    Hoe haal ik de e-mail op van een alias?

    Aan de e-mailinstellingen van het e-mailprogramma verander je niets. De e-mail die aan een e-mailalias gestuurd wordt, haal je op zodra je de e-mail van de bovenliggende POP-mailbox of loginnaam ophaalt.

    Bijvoorbeeld:
    Je hebt het e-mailalias ‘mijndochter@allesin1.nl‘ aangemaakt onder de POP-mailbox ‘hans50@allesin1.nl‘. Zodra je in jouw e-mailprogramma de e-mail ophaalt voor deze mailbox, komt de e-mail die aan ‘mijndochter@allesin1.nl‘ wordt gestuurd automatisch mee. Er geldt dus geen apart wachtwoord voor een e-mail alias.

    Wat is een POP-mailbox?

    Een POP-mailbox is een zelfstandig e-mailadres met een eigen wachtwoord. Een POP-mailbox is gekoppeld aan een domeinnaam: ‘@allesin1.nl‘?. Omdat een POP-mailbox altijd een zelfstandig wachtwoord heeft, kun je de e-mail eenvoudig volgens het POP3-protocol van de server af halen.

    Pinnen

    Ik kan niet meer pinnen. Wat moet ik doen?

    Volg het volgende stappenplan om zo snel mogelijk de storing te verhelpen:

    • Controleer de bekabeling (inclusief stroom) en connectiviteit van de pinterminal naar het netwerk.
    • Herstel indien nodig bekabeling of voer een herstart uit van uw pinterminal.
    • Indien alles correct aangesloten zit en connectiviteit heeft, neem dan contact op met de pinterminal leverancier (Equens/CCV/Atos, etc) en laat een controle uitvoeren.
    • Indien er vanuit de pinleverancier een advies komt om contact op te nemen met de provider, neem dan contact op met onze Support afdeling op 088 – 463 67 50. Wij helpen je dan graag verder, zodat je zo snel mogelijk weer kunt pinnen.

    Telefonie

    Wat zijn de tarieven voor bellen naar mobiele en internationale bestemmingen?

    Wij delen onze scherpe telefonietarieven graag met je. Neem contact op, dan sturen we ze direct toe.

    Kan ik mijn huidige telefoonnummer(s) behouden?

    Uiteraard, je kunt probleemloos meerdere nummers porteren.

    WiFi

    Mijn snelheid/bereik op het draadloze netwerk is niet optimaal. Wat kan ik doen?

    Via een aangesloten kabel kun je de snelheid halen die bij je abonnement hoort. Via een draadloze verbinding kan die snelheid minder zijn. Hoe goed je WiFi-signaal is, hangt namelijk af van een aantal zaken:

    • de afstand tot je laptop/PC tot je wifi-modem/router
    • de structuur van het gebouw (door bijvoorbeeld betonnen muren of stalen balken)
    • de ‘wifi-drukte’, door veel gebruikers op het netwerk of andere draadloze netwerken in de buurt
    • het gebruik van oudere apparaten, die vertragen namelijk het hele wifi-verkeer. Dus ook oudere smartphones en laptops.
    • ​aanwezigheid van stoorbronnen, zoals magnetrons of babyfoon’s

    Op veel van bovenstaande zaken hebben we helaas geen invloed. Om het signaal eventueel te verbeteren hebben we de volgende tips:

    1. Optimaliseer de plaatsing van het WiFi-modem/router.
    2. Voorkom overlast van stoorbronnen
    3. Gebruik een ander wifi-kanaal (als veel draadloze netwerken van hetzelfde kanaal gebruik maken dan verstoren deze elkaar)
    4. Wissel van frequentieband (Gebruik 5,0 Ghz in plaats van de 2,4 Ghz)
    5. Breid je WiFi-signaal uit met een tweede WiFi-access point of versterker

    Mocht je ook na het doornemen van bovenstaande tips nog problemen hebben met je draadloze netwerk, neem dan contact op met onze Support afdeling via 088 – 463 67 50 of support@infopact.nl

    Mijn draadloze netwerk werkt niet. Wat kan ik doen?

    Om te controleren of het draadloze netwerk werkt kun je het volgende doen:

    • Verifieer of de draadloze netwerkkaart op je laptop of PC aan staat. Gebruik de handleiding van het apparaat mocht dit niet het geval zijn.
    • Verifieer of het draadloze netwerk op de Fritzbox actief is. Dit kun je controleren door te kijken naar het WLAN lampje op de Fritzbox modem. Als deze brand is het WLAN actief. Mocht deze niet branden gebruik dan de WLAN knop op het modem om deze aan te zetten.

    Mocht het desondanks niet werken, neem dan contact op met onze Support afdeling via 088 – 463 67 50 of support@infopact.nl

    Wat is het wachtwoord van mijn draadloze netwerk?

    Het standaard wachtwoord voor het draadloze netwerk kun je vinden aan de onderkant van de modem. Deze code is voor iedere klant uniek. Als je de onderkant van de modem bekijkt dan zie je de tekst WLAN Network Key (WPA2). Het wachtwoord staat daaronder vermeld.