Je kunt ons telefonisch bereiken van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.

Onze afdeling Technisch Support staat voor je klaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 22.00 uur en op zaterdag van 8.30 tot 16.00 uur. Voor noodsituaties is Technisch Support 24/7 bereikbaar.

Algemeen

Bel 088 – 463 67 00 
E-mail info@infopact.nl

Technisch Support

Bel 088 – 463 67 50 
E-mail support@infopact.nl

Adres

Infopact Netwerk & Communicatie
Weena 670
3012 CN Rotterdam
Fax 088 – 463 67 99

Parkeergelegenheid

Het Infopact kantoor is uitstekend bereikbaar per OV en eigen vervoer. Kom je met de auto? Stel dan je navigatie in op Parkeergarage Central Plaza, gevestigd aan Kruisstraat 17 te Rotterdam. In de garage neem je de ingang naar toren B en de lift naar 9e etage.

Waar kunnen wij je mee helpen?

Bel 088 - 463 67 00 of laat je contactgegevens achter en wij nemen contact op.

* = verplicht

Veelgestelde vragen

ADSL

Bij ons ligt er glasvezel in de grond, kan ik toch ADSL of VDSL aanvragen?

Wij controleren graag voor je of ADSL en VDSL leverbaar zijn op jouw locatie. Neem voor meer informatie contact op via telefoonnummer 088 – 463 67 30 of per e-mail sales@infopact.nl.

Infopact levert naast ADSL en VDSL ook glasvezel. Wil je meer informatie ontvangen? Neem dan vrijblijvend contact op via telefoonnummer 088 – 463 67 30 of per e-mail sales@infopact.nl.

Hoe snel is ADSL of VDSL?

De snelheid van ADSL en VDSL is afhankelijk van het pakket waarvoor je kiest en van een aantal andere factoren. Het gaat wat ver om op de theoretische achtergronden in te gaan. In de praktijk blijkt dat de snelheid die je haalt vaak iets lager ligt dan de theoretische snelheid die is opgegeven. ADSL en VDSL zijn in ieder geval vele malen sneller dan ISDN en de meeste kabelinternet abonnementen.

Ik ga verhuizen. Kan ik mijn aansluiting eenvoudig meenemen?

Bij een verhuizing wordt de bestaande ADSL- of VDSL-aansluiting opgeheven en wordt er een nieuwe aansluiting gerealiseerd op het nieuwe adres. Dit laatste is uiteraard alleen mogelijk als er ook ADSL of VDSL mogelijk is op het nieuwe adres en er een vaste aansluiting aanwezig is. Wij kijken dit graag voor je na. Neem voor meer informatie contact op met Infopact via telefoonnummer 088 – 463 67 30 of per e-mail sales@infopact.nl.

Zijn ADSL en VDSL beschikbaar in mijn regio?

Onze medewerkers geven je graag meer informatie over de beschikbaarheid van ADSL en VDSL in jouw regio. Wij zijn bereikbaar op telefoonnummer 088 – 463 67 30 of per e-mail via sales@infopact.nl.

Bestellen

Hoe plaats ik mijn bestelling?

Ben je Partner van Infopact? Log dan in op onze portal Infopact Prime.

In alle andere gevallen kun je rechtstreeks contact met ons opnemen via telefoonnummer 088 – 463 67 30 of sales@infopact.nl. Wij helpen je graag!

Waar moet ik op letten tijdens de afspraak met de installatiemonteur?

Zorg dat er een handtekeningsbevoegd persoon aanwezig is op de locatie van installatie. Zet daarnaast de reeds ontvangen apparatuur, zoals de betaalautomaat en router, alvast klaar op locatie. De monteur zal een korte uitleg geven over de werking van de betaalautomaat.

Facturatie

Hoe lang blijven de facturen bewaard op ‘Mijn Infopact’?

Wij bewaren de facturen 2 jaar lang op “Mijn Infopact”.

Wat is non-linesharing toeslag?

Deze toeslag kan van toepassing zijn bij DSL-diensten. Dat zit als volgt: diverse leveranciers maken in Nederland gebruik van de koperlijnen van het KPN-kopernetwerk om DSL over te leveren. Als voormalig staatsbedrijf heeft KPN dit kopernetwerk in Nederland aangelegd. De overheid staat het KPN toe om kosten in rekening te brengen aan deze leveranciers voor het onderhouden van de koperlijnen waarover de DSL-verbinding loopt. Dit wordt de zogeheten ‘non-linesharing toeslag’ genoemd.

De non-linesharing toeslag wordt in rekening gebracht indien er over de lijn van KPN geen dienst meer loopt die door KPN direct in rekening wordt gebracht bij de klant, omdat alle diensten bij andere providers ondergebracht zijn door de klant. De non-linesharing kosten worden doorberekend aan de betreffende klanten.

Kan ik mijn factuur bekijken?

Ja dit kan op “Mijn Infopact”. De nieuwe factuur is te zien op elke eerste werkdag van de maand.

Fiber

Hoe installeer ik mijn FTTH glasvezelverbinding?

Heb je vragen? Neem dan contact op via 088 – 463 67 50 of support@infopact.nl. Wij helpen je graag!

 

Internet en E-mail

Hoe configureer ik mijn e-mail op mijn Android apparaat

Hoe configureer ik mijn e-mail op mijn Windows phone

Hoe configureer ik mijn e-mail op mijn iPhone

Wat is een e-mail alias

Een e-mailalias is een niet-zelfstandig, maar een virtueel e-mailadres. In feite is het een andere benaming voor het echte, ‘onderliggende’ e-mailadres. Onder jouw loginnaam en onder de POP-mailbox kun je vijf e-mailaliassen aanmaken.

Voorbeeld:
Je hebt de loginnaam ‘hans50’ en gebruikt het e-mailadres ‘hans50@allesin1.nl‘. Omdat je vijf e-mailaliassen onder dit adres kunt aanmaken, maak je de e-mailalias ‘hans.jansen@allesin1.nl‘ aan. Nu kunnen anderen je e-mailen op dat veel herkenbaardere adres, terwijl de e-mail feitelijk gewoon binnenkomt op ‘hans50@allesin1.nl‘.

Let erop dat jouw oorspronkelijke loginnaam en wachtwoord de basis blijven voor het contact met Infopact: deze loginnaam blijf je gebruiken bij het inbellen of inloggen met DSL.

Wat is de maximale grootte van een e-mail welke ik kan verzenden?

De maximale grootte van een te verzenden e-mail kan niet meer dan 15 MB bedragen. Heb je grotere bestanden dan 15 MB? Dan raden we je aan deze via een compressie programma zoals Winzip of WinRAR te verkleinen.

Wanneer gebruik ik een e-mail alias?

Een e-mailalias gebruik je wanneer je een andere benaming wilt voor een bestaand e-mailadres:

  • Je hebt een e-mailadres dat niet gemakkelijk te onthouden is en wilt daar een alternatief voor. Jouw e-mailadres is bijvoorbeeld ‘hans50@allesin1.nl‘, dus je maakt de e-mail alias ‘hans.jansen@allesin1.nl‘ aan zodat je dat kunt communiceren.
  • Je wilt enkele varianten op jouw voor- en achternaam registreren. Je maakt dus verschillende aliassen aan met varianten op jouw naam, bijvoorbeeld hjansen@, h.f.jansen@, etc.
  • Je wilt een ander e-mailadres gebruiken om anoniem op fora te posten maar je wilt e-mail die naar dat adres gestuurd wordt wel automatisch binnenkrijgen.
  • Je wilt een ander e-mailadres gebruiken dat je later gemakkelijk weer kunt verwijderen als er veel SPAM op binnenkomt.

Hoe vind ik het MAC-adres van mijn PC?

Onder Windows:
Jouw MAC-adres kun je achterhalen door cmd uit te voeren via Start -> Uitvoeren. In dit zwarte venster typ je het volgende commando:
ipconfig /all | more

Jouw MAC-adres staat naar alle waarschijnlijkheid onder het kopje ‘Ethernet-adapter LAN-verbinding’.
bijvoorbeeld:

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0B-CD-E8-CF-17
In dit geval is 00-0B-CD-E8-CF-17 uw MAC-adres.

Onder Linux:
Met het volgende commando zie je het MAC-adres per adapter (doorgaans eth0).
ifconfig | grep HWaddr

Hoe verstuur ik een e-mail vanaf een ander alias?

Bij de meeste e-mailprogramma’s is het mogelijk om in het ‘from’ veld (de afzender) een ander adres op te geven. Hier kun je dus de alias waarvandaan je wilt versturen invullen. Bij Outlook echter wordt geen ‘from’ veld gegeven en zal er een nieuw account aangemaakt moeten worden om onder een andere alias te kunnen versturen.

Hoe kan ik mijn e-mail via het web benaderen?

Je kunt jouw webmail via http://webmail.allesin1.nl benaderen.
Hier dien je vervolgens in te loggen met de bij jou bekende gebruikersnaam / wachtwoord combinatie.

Hoe kan ik mijn e-mail instellen in Outlook?

  • Start Outlook
  • Kies uit het menu ‘Extra’ en dan ‘Accounts’
  • Klik op ‘Toevoegen’ en dan ‘E-mail’
  • Vul je volledige naam in en klik op ‘Volgende’
  • Vul jouw e-mailadres in (gebruikersnaam@allesin1.nl) en klik op ‘Volgende’.
  • Vul bij inkomende server ‘pop.allesin1.nl’ in en bij de uitgaande e-mail server ‘smtp.allesin1.nl’ in en klik op ‘Volgende’.
  • Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en zet een vinkje bij ‘Wachtwoord onthouden’.
  • Klik op ‘Voltooien’

Hoe kan ik de naam van een POP-mailbox en e-mail aliassen wijzigen?

Op dit moment is het nog niet mogelijk om zelf de pop-mailbox en/of aliassen te wijzigen. Je kunt dit echter wel aangeven bij de helpdesk. Zij verzorgen dit graag voor je, mits de gewenste pop-mailbox en/of het alias nog vrij is.

Hoe haal ik de e-mail op van een alias?

Aan de e-mailinstellingen van het e-mailprogramma verander je niets. De e-mail die aan een e-mailalias gestuurd wordt, haal je op zodra je de e-mail van de bovenliggende POP-mailbox of loginnaam ophaalt.

Bijvoorbeeld:
Je hebt het e-mailalias ‘mijndochter@allesin1.nl‘ aangemaakt onder de POP-mailbox ‘hans50@allesin1.nl‘. Zodra je in jouw e-mailprogramma de e-mail ophaalt voor deze mailbox, komt de e-mail die aan ‘mijndochter@allesin1.nl‘ wordt gestuurd automatisch mee. Er geldt dus geen apart wachtwoord voor een e-mail alias.

Pinnen

Ik kan niet meer pinnen. Wat moet ik doen?

Volg het volgende stappenplan om zo snel mogelijk de storing te verhelpen:

  • Controleer de bekabeling (inclusief stroom) en connectiviteit van de pinterminal naar het netwerk.
  • Herstel indien nodig bekabeling of voer een herstart uit van uw pinterminal.
  • Indien alles correct aangesloten zit en connectiviteit heeft, neem dan contact op met de pinterminal leverancier (Equens/CCV/Atos, etc) en laat een controle uitvoeren.
  • Indien er vanuit de pinleverancier een advies komt om contact op te nemen met de provider, neem dan contact op met onze Support afdeling op 088 – 463 67 50. Wij helpen je dan graag verder, zodat je zo snel mogelijk weer kunt pinnen.

Telefonie

Wat zijn de tarieven voor bellen naar mobiele en internationale bestemmingen?

Wij delen onze scherpe telefonietarieven graag met je. Neem contact op, dan sturen we ze direct toe.

Kan ik mijn huidige telefoonnummer(s) behouden?

Uiteraard, je kunt probleemloos meerdere nummers porteren.

Hoe (de)activeer ik een doorschakeling?

Een directe doorschakeling
– Activeren: *21*[telefoonnummer]#
– Deactiveren: #21#
Een doorschakeling bij geen gehoor
– Activeren van een doorschakeling na standaard 20 seconden overgaan: *61*[telefoonnummer]#
– Activeren van een doorschakeling na een opgegeven aantal seconden overgaan: *61*[telefoonnummer]*[seconden]#
– Deactiveren: #61#
Een doorschakeling bij bezet
– Activeren: *67*[telefoonnummer]#
– Deactiveren: #67#

Opmerkingen: De (de)activering van een doorschakeling is binnen enkele minuten verwerkt.
[telefoonnummer] is het doel van de doorschakeling.
Indien je gebruikmaakt van een Fritz!Box modem/router: Kies *# vòòr iedere doorschakelcode. Bijvoorbeeld een directe doorschakeling deactiveren: *##21#
Indien je een abonnement hebt met meerdere telefoonnummers: een doorschakeling is alleen actief voor het telefoonnummer waar vanaf de doorschakeling is geactiveerd.

Wat is een POP-mailbox?

Een POP-mailbox is een zelfstandig e-mailadres met een eigen wachtwoord. Een POP-mailbox is gekoppeld aan een domeinnaam: ‘@allesin1.nl‘?. Omdat een POP-mailbox altijd een zelfstandig wachtwoord heeft, kun je de e-mail eenvoudig volgens het POP3-protocol van de server af halen.

WiFi

Mijn snelheid/bereik op het draadloze netwerk is niet optimaal. Wat kan ik doen?

Via een aangesloten kabel kun je de snelheid halen die bij je abonnement hoort. Via een draadloze verbinding kan die snelheid minder zijn. Hoe goed je WiFi-signaal is, hangt namelijk af van een aantal zaken:

  • de afstand tot je laptop/PC tot je wifi-modem/router
  • de structuur van het gebouw (door bijvoorbeeld betonnen muren of stalen balken)
  • de ‘wifi-drukte’, door veel gebruikers op het netwerk of andere draadloze netwerken in de buurt
  • het gebruik van oudere apparaten, die vertragen namelijk het hele wifi-verkeer. Dus ook oudere smartphones en laptops.
  • ​aanwezigheid van stoorbronnen, zoals magnetrons of babyfoon’s

Op veel van bovenstaande zaken hebben we helaas geen invloed. Om het signaal eventueel te verbeteren hebben we de volgende tips:

1. Optimaliseer de plaatsing van het WiFi-modem/router.
2. Voorkom overlast van stoorbronnen
3. Gebruik een ander wifi-kanaal (als veel draadloze netwerken van hetzelfde kanaal gebruik maken dan verstoren deze elkaar)
4. Wissel van frequentieband (Gebruik 5,0 Ghz in plaats van de 2,4 Ghz)
5. Breid je WiFi-signaal uit met een tweede WiFi-access point of versterker

Mocht je ook na het doornemen van bovenstaande tips nog problemen hebben met je draadloze netwerk, neem dan contact op met onze Support afdeling via 088 – 463 67 50 of support@infopact.nl

Mijn draadloze netwerk werkt niet. Wat kan ik doen?

Om te controleren of het draadloze netwerk werkt kun je het volgende doen:

  • Verifieer of de draadloze netwerkkaart op je laptop of PC aan staat. Gebruik de handleiding van het apparaat mocht dit niet het geval zijn.
  • Verifieer of het draadloze netwerk op de Fritzbox actief is. Dit kun je controleren door te kijken naar het WLAN lampje op de Fritzbox modem. Als deze brand is het WLAN actief. Mocht deze niet branden gebruik dan de WLAN knop op het modem om deze aan te zetten.

Mocht het desondanks niet werken, neem dan contact op met onze Support afdeling via 088 – 463 67 50 of support@infopact.nl

Let op: De Fritzbox 5124-serie ondersteunt geen draadloos netwerk. Interesse in een upgrade van de modem? Neem dan contact op met onze Sales afdeling. Wij helpen je graag!

Wat is het wachtwoord van mijn draadloze netwerk?

Het standaard wachtwoord voor het draadloze netwerk kun je vinden aan de onderkant van de modem. Deze code is voor iedere klant uniek. Als je de onderkant van de modem bekijkt dan zie je de tekst WLAN Network Key (WPA2). Het wachtwoord staat daaronder vermeld.