Via een aangesloten kabel kun je de snelheid halen die bij je abonnement hoort. Via een draadloze verbinding kan die snelheid minder zijn. Hoe goed je WiFi-signaal is, hangt namelijk af van een aantal zaken:
Op veel van bovenstaande zaken hebben we helaas geen invloed. Om het signaal eventueel te verbeteren hebben we de volgende tips:
1. Optimaliseer de plaatsing van het WiFi-modem/router.
2. Voorkom overlast van stoorbronnen
3. Gebruik een ander wifi-kanaal (als veel draadloze netwerken van hetzelfde kanaal gebruik maken dan verstoren deze elkaar)
4. Wissel van frequentieband (Gebruik 5,0 Ghz in plaats van de 2,4 Ghz)
5. Breid je WiFi-signaal uit met een tweede WiFi-access point of versterker
Mocht je ook na het doornemen van bovenstaande tips nog problemen hebben met je draadloze netwerk, neem dan contact op met onze Support afdeling via 088 – 463 67 50 of support@infopact.nl
Om te controleren of het draadloze netwerk werkt kun je het volgende doen:
Mocht het desondanks niet werken, neem dan contact op met onze Support afdeling via 088 – 463 67 50 of support@infopact.nl
Het standaard wachtwoord voor het draadloze netwerk kun je vinden aan de onderkant van de modem. Deze code is voor iedere klant uniek. Als je de onderkant van de modem bekijkt dan zie je de tekst WLAN Network Key (WPA2). Het wachtwoord staat daaronder vermeld.