Bellen via koper is een doodloper!

Wednesday 30 May 2018

Vanaf volgend jaar is traditioneel bellen via een koperverbinding (ISDN/PSTN) niet meer mogelijk. Het alternatief? VoIP!

Door Martijn Sandijck, Senior Verkoop Binnendienst

Per 1 september 2019 stopt KPN met PSTN en ISDN. Iedereen (particulieren én bedrijven) die nog op de traditionele manier belt, zal vóór die tijd moeten overstappen op toekomstvaste alternatieven. En geloof me, dat zijn er veel. Eén op de zes vaste telefonieaansluitingen loopt nog steeds via ISDN. Hier liggen dus waanzinnige kansen, die wij middels ons telefonie portfolio sámen met onze partners willen benutten.

VoIP = Meer dan bellen
VoIP biedt veel meer mogelijkheden dan ISDN of PSTN. Doordat het voice verkeer over IP verloopt, is dit binnen één netwerk perfect te integreren met datadiensten zoals internet, VPN en Managed Firewall. Ook zijn VoIP centrales vele malen geavanceerder dan ISDN centrales. Dit biedt voor klanten grote kansen in het optimaliseren van hun bereikbaarheid. Bovendien stelt de IP technologie de gebruiker in staat om verschillende diensten veelal voordeliger te combineren over één aansluiting. De voordelen op een rij:

  • Toekomstbestendig
  • Goedkoper dan ISDN (onbeperkt bellen tegen een vast, laag tarief en wereldwijd gratis bellen met collega’s)
  • Behoud van eigen telefoonnummer
  • Schaalbaar
  • Lage investeringskosten
  • Geen aparte telefoonlijn nodig
  • Geavanceerde PBX-functionaliteiten (o.a. wachtrij, keuzemenu, voicemail opties)
  • Telefooncentrale als app op je smartphone
  • Integratie met CRM (bellen, synchronisatie contacten, agenda’s)
  • Ook datadiensten zoals internet en VPN geïntegreerd in hetzelfde netwerk

Vervang lokale hardware
Let er wel op dat ook de lokale hardware vaak vervangen moet worden. Denk bijvoorbeeld aan SIP-telefoons of headsets voor softphones bij Cloud telefonie. Wil de klant toch nog gebruik blijven maken van zijn ISDN centrale, dan is het mogelijk hier convertors voor in te zetten. Vraag je Partner Manager naar de mogelijkheden die Infopact hiervoor heeft.

Telefonie portfolio
Met deze diensten haal je alles uit VoIP!

Xelion
Xelion is een complete, plaatsonafhankelijke telefooncentrale voor zakelijke telefonie. Het  biedt veel slimme functies waardoor je optimaal bereikbaar bent. Denk bijvoorbeeld aan keuzemenu’s, doorschakelingen tot gespreksopname en realtime beschikbaarheid van collega’s checken.

Standaard wordt bij Xelion een slimme app geleverd waarmee je o.a. kunt bellen, chatten en inzicht hebt in het bedrijfsadresboek. Een complete telefooncentrale in je broekzak dus!

IP-Dialtone
Met IP-Dialtone is de SIP-Trunk van de klant aangesloten op een Infopact verbinding. Dit heeft als voordeel dat de gesprekken plaatsvinden binnen een gesloten netwerk en niet over het open internet gaan. De kwaliteitsgaranties zijn dus vele malen hoger en troubleshooting is veel eenvoudiger aangezien Infopact zowel de verbinding als de trunk beheert.

VoIP Public
VoIP Public is precies het tegenovergestelde van IP-Dialtone. De SIP-Trunk is aangesloten op het open internet. Daardoor heeft de klant niet per se een Infopact verbinding nodig en kan er vanaf elke willekeurige installatie worden gebeld over een VoIP Public trunk.

Vast-Mobiel integratie
Dankzij Vast-Mobiel integratie blijft geen gesprek onbeantwoord! Met deze dienst zijn alle functies uit je vaste telefonieomgeving, zoals Xelion, beschikbaar op je mobiel.  Je bepaalt altijd zelf met welk nummer je uitbelt en hebt maximale controle dankzij intelligente rapportages over zowel het vaste als mobiele telefonieverkeer.

Heb je een vraag of advies nodig over een van deze diensten? Neem dan contact op met je Partner Manager.

Zorgeloos overstappen
September 2019 lijkt nu nog ver weg, maar wees je ervan bewust hoeveel (potentiële) klanten nog steeds ISDN hebben en hoeveel kansen daar dus liggen. Wacht niet te lang met het nemen van de benodigde maatregelen. Goede telefonische bereikbaarheid is tenslotte essentieel voor ieders bedrijf!

Bekijk ons telefonieportfolio.