MKB besteedt kantoorautomatisering nog nauwelijks uit

Thursday 14 August 2014

Onderzoek Infopact brengt eisen MKB rond samenwerking in de cloud in kaart

74 procent van de ondernemers in het MKB heeft de kantoorautomatisering in eigen beheer. Zij kiezen bewust niet voor outsourcing vanwege kosten, privacy en veiligheid. Als het specifiek gaat om samenwerkingstools in de cloud, zegt 31 procent dat alleen te overwegen wanneer alles in één pakket is af te nemen en wanneer dit tegen een lager tarief kan dan het afnemen van de afzonderlijke tools (39%). 30 procent heeft als voorwaarde dat de tool eenvoudig te integreren moet zijn met de bestaande IT-infrastructuur.

Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van Infopact, leverancier van IP-communicatieoplossingen voor de zakelijke markt, onder 500 beslissers in de zakelijke dienstverlening van het MKB. Gerard Bergsma, commercieel directeur bij Infopact: “Eerdere conclusies uit ons onderzoek laten zien dat MKB’ers grote waarde hechten aan effectieve en efficiënte samenwerking binnen hun onderneming. Een geïntegreerde samenwerkingstool is voor veel MKB’ers dan ook een uitkomst, maar ze willen daar niet teveel kosten of energie aan besteden. Wij zijn trots op het feit dat de aansluiting van de eerste klanten op het onlangs gelanceerde Lync in de Cloud in volle gang is. Zij realiseren hiermee zowel een kosten- als tijdsbesparing en verhogen bovendien hun persoonlijke productiviteit. Zo ervaren ze wel de lusten maar niet de lasten van online samenwerking en zijn zij hun concurrenten een stap voor.”